I love Delta Airline

Hello, everyone.
Thank you for your waiting for my update.

皆様,こんばんは~!!
ぃっも見に来て下さってぁりがとぅござぃますm(__)m
日本語で追記します。英文読むのがメンドクセーって方,ぉ待たせぃたしました!!

前回のTOPICでL.A.行きを報告したのですケド,その時は大韓航空で行く予定でした。
でも韓国は旧盆,ピークシーズンらしく,最後の①区間LAX⇒ICNの①人分のキャンセル待ちがど~~ぅしても絶望的,との連絡がぁりました。
そして,代ゎりのフラィトがDELTAで決定しました。

このTOPICを書ぃたのが何かの縁だったかのょぅに・・・。
d0038319_9545058.jpgAs I've written last time on this site, I'm going to L.A. in this month.
I've been there around 10 years ago with a friend.
On that time, we went there by Delta Airline via Portland.
Staying there was so exting for two of us, especialy for me, it was first time to go abroad.
【前回も書ぃたんですケド,今月ロスに行きます。ロスは⑩年くらぃ前にぉ友達と行ったことがあります。その時はポートランド経由のデルタで行きました。
そこでの滞在は2人にとってとっても楽しかったです。特に私にとっては,初めての海外だったから。】
d0038319_9551544.jpgWe shoped at Rodeo dr and enjoyed Disney world, then we had huge luggage on return flight.
I had a balloon of Donald that I bought at Disney.
Tho I was so wondering if I could board with it, I tried to.
and I tried to put it into X-ray at Security check. It's kind of hard, because, you know, it's floating.
A staff said to me, "That's OK." So, Donald could avoid X-ray.
And a lady, Cabin crew, was worry and said, "It might pop while flight. Is that OK for you?"
I answered no problem. and another guy, he's also cabin crew and he was a Japanese, was so loughing and helped me store our luggage to trunk.
【ロデオドラィブで買い物したりディズニーランドぇ行ったり,帰りにはものすごぃ荷物になってぃました。
私はディズニーで買ったドナルドの風船を持ってぃました。風船を持って飛行機に乗れるのか分からなかったけど,まぁゃってみょぅと。
空港のセキュリティ・チェックでその風船をX線の機械に通そうとしたんですが,難しいの。だってフワフワ浮いてるでしょ。
STAFFは『まぁぃぃょ』と言って,機械に通さずにそのまま通過。
それから,スチュヮーデスさんは,『飛行中に(気圧のせぃで)割れるかもしれなぃけどぃぃ?』って心配してくれました。
パーサーの日本人男性は苦笑ぃしながらも荷物をしまぅのを手伝ってくれました。】
(なんて幼ぃ行為をしてぃるんだろぅと今更ながら反省,だけど子供だったんだからしょ~がなぃ)
d0038319_9563835.jpgWhile we had flown, a passenger (an old man) came to the next 2 empty seat of mine, and lay there.
I felt bad and kind of wierd because his head was set so close my thigh. and I also could understand about his situation, it was so long night-flight, and maybe he was tired.
I just wanted to get some attention, so, notice the Japanese crew.
He asked me, "Do you have any trouble or problem with him? Did he touch you?"
No.
He also said, "We cannot control passengers move to empty seats, if there are no problem. But if he does anything to bad for you,
just tell me."
and He gave us some snacks with saying sorry.
【飛行中,ぉじさんが私たちの隣の空ぃてる②席を使って寝そべりました。ぉじさんの頭が私の太もものすぐ隣にぁって,ちょっと気持ち悪かった。でも同時に,とても長ぃ夜のフラィトだったから,すごぃ疲れてるってのも理解できた。
ちょっとィャだったから誰かに知ってぉぃてほしぃと思って,パーサーに言ぃっけました。
彼は『何かされた?触られたとか…』と尋ねました。
No。
『ぉ客さんが空席に移動することに文句は言ぇなぃから…特に問題を起こしたのでもなぃ限りね。でももし何かされたらすぐに教ぇて下さぃ』『ごめんね』と言って,彼は私たちにぉ菓子をくれました。】

Now, I grew up, I don't think it's so big deal.
But I was glad that they tried to understand a girl wanted to back home with Donald and also a lil lady felt strange about another old male passenger.
【今考ぇれば,ちっとも大したことじゃなぃ。
でもその時は,風船を家に持って帰りたかった気持ちゃ,ぉじさんが隣に寝てぃて気持ち悪ぃってぃぅ気持ちを理解しょぅとしてくれたことが嬉しかった。】


I still thank and love Delta.
【そしてデルタ航空には今も感謝してるし,大好き】


ちょっとした小さなことが,一生のファンを作るんだと思ぅ。((´∀`*))
後にも先にも,キャビンクルーと一緒に写真を撮ったことなんてこのときだけ。

今回,大韓航空が取れなくてょかったのかも。だってデルタにまた乗れるから!!
[PR]

  by mohyo2 | 2010-09-09 07:30 | バトンとかもひょつのコト

<< HIMAKA ISLAND FLY to L.A.!! ロ... >>

SEM SKIN - DESIGN by SEM EXE